Η αεροπορική εταιρεία Aeroflot καθώς και άλλες αεροπορικές εταιρείες προερχόμενες από τη Ρωσία, αντιμετώπισαν καθυστερήσεις στις πτήσεις τους, οι οποίες προκλήθηκαν από Ουκρανούς Χάκερς. Οι Χάκερς επιτέθηκαν στο σύστημα κράτησης εισιτηρίων με DDoS (Distributes Denial-of-Service).
Αρκετοί αερομεταφορείς της Ρωσίας, μεταξύ αυτών και οι Aeroflot, Pobeda, Azur Air, και Rossiya, ανέφεραν πως αντιμετώπισαν δυσκολίες στη πραγματοποίηση check-in μετά την εν λόγω επίθεση.
Στο επίσημο κανάλι της Aeroflot στο Telegram, ανακοινώθηκε: “Προσοχή σε όλους τους επιβάτες που ταξιδεύουν με εταιρείες του Ομίλου Aeroflot! Κατόπιν προβλήματος που παρουσιάστηκε στο σύστημα κράτησης εισιτηρίων “Leonardo” , η διαδικασία check-in της εταιρείας στο αεροδρόμιο, παρουσιάζει δυσκολίες.”
Το σύστημα “Leonardo” είναι το εγχώριο σύστημα κρατήσεων της Ρωσίας, το οποίο σχεδιάστηκε από την εταιρεία Sirena-Travel, μια εταιρεία συμφερόντων της κρατικής εταιρείας τεχνολογίας, Rostec.
Το σύστημα, αρχικά σχεδιάστηκε το 2014, οι εταιρείες όμως ξεκίνησαν να το χρησιμοποιούν μόλις το 2022, μετά τη φυγή διεθνών εταιρειών λογισμικού από τη Ρωσία, εξαιτίας του πολέμου με την Ουκρανία.
Σε σχετικές της ανακοινώσεις στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης της Ρωσίας, η Rostec εξήγησε ότι τα προβλήματα των καθυστερήσεων προκλήθηκαν από μαζική κυβερνοεπίθεση τύπου DDoS , η οποία προήλθε από το εξωτερικό. Ως αποτέλεσμα, ζητήθηκε από τους επιβάτες-ταξιδιώτες, να προσέρχονται στο αεροδρόμιο πολύ νωρίτερα, καθώς η διαδικασία του check-in, λόγω της επίθεσης, θα έπρεπε να πραγματοποιείται χειροκίνητα.
“Αυτή τη στιγμή, έχουμε πάρει όλα εκείνα τα μέτρα, ώστε να αποκατασταθεί η κανονική λειτουργία των συστημάτων μας. Έως τότε, τα check-in, θα πραγματοποιούνται χειροκίνητα. Παρακαλώ να προσέρχεστε στο αεροδρόμιο νωρίτερα”, ανακοίνωσε η Pobeda στο Telegram.
Ενώ, η ακριβής προέλευση της κυβερνοεπίθεσης είναι άγνωστη, η ακτιβιστική οργάνωση IT Army of Ukraine, γνωστή στον Κυβερνοχώρο, φαίνεται ότι έχει άμεση σχέση με αυτήν, αναλαμβάνοντας άτυπα την ευθύνη.
“Ενώ πίνετε το χειροποίητο καφέ σας, οι «ευγενείς» γείτονές μας στο βορρά έχουν κολλήσει στις ουρές, προσπαθώντας να κλείσουν τις πτήσεις», ανέφερε στο Telegram της η οργάνωση.
Η κυβερνοεπίθεση, κράτησε λίγες ώρες, καθώς όλες οι εμπλεκόμενες σε αυτή , εταιρείες, εξέδωσαν -ταυτόχρονα- κοινές ανακοινώσεις τονίζοντας ότι “η λειτουργικότητα του συστήματος κράτησης “Leonardo”, έχει αποκατασταθεί!”. Παρόλα αυτά, την ώρα που εκδίδονταν όλες αυτές οι ανακοινώσεις, η ιστοσελίδα της Aeroflot δεν ήταν προσβάσιμη.
Πηγή: https://cybernews.com/cyber-war/aeroflot-delayed-ddos-attack/