Οι μισές και πλέον αγγελίες για θέσεις εργασίας στη Κυβερνοασφάλεια, μπορεί να μην είναι πραγματικές.
Μοιραστείτε το άρθρο:
Με τις ψεύτικες αγγελίες για υποτιθέμενες θέσεις εργασίας στη Κυβερνοασφάλεια να βρίσκονται σε άνοδο, οι υποψήφιοι εργαζόμενοι στον τομέα αυτόν, αλλά και σε θέσεις του κλάδου της τεχνολογίας γενικότερα, επηρεάζονται άμεσα από αυτή την τάση, να διατηρούνται ανοιχτές θέσεις εργασίας, στις οποίες έχουν μηδενικές πιθανότητες να προσληφθούν.
Οι θέσεις εργασίας-“φαντάσματα”, αναφέρονται σε ψεύτικες αγγελίες εργασίας, που δεν οδηγούν πουθενά, κάτι που σημαίνει ότι δεν θα κληθείτε για κάποια συνέντευξη εργασίας, ακόμη και αν είστε ο ιδανικός υποψήφιος.
Μια πρόσφατη μελέτη αποκάλυψε ότι το 68%, όλων όσοι ασχολούνται στα τμήματα πρόσληψης υπαλλήλων, είχαν ανοιχτές θέσεις εργασίας στη Κυβερνοασφάλεια, για περισσότερο από 30 ημέρες , ενώ μία στις δέκα από αυτές, ήταν ανοιχτή για περισσότερο από έξι μήνες. Περισσότεροι από τους μισούς , από όσους είναι επικεφαλείς στα τμήματα προσλήψεων εταιρειών του κλάδου, κρατούν θέσεις εργασίας επίτηδες ενεργές, επειδή “ψάχνονται συνεχώς για νέους υπαλλήλους.“
Η κατάσταση είναι ακόμη χειρότερη, όσον αφορά στον τομέα της κυβερνοασφάλειας, αλλά και στον τομέα της τεχνολογίας, γενικότερα..
Στις ΗΠΑ, η Βιομηχανία της Πληροφορίας άνοιξε 139.000 θέσεις εργασίας το Νοέμβριο του 2023, ενώ ένα χρόνο πριν, οι ανοιχτές θέσεις είχαν φτάσει τις 213.000, όπως αποκαλύπτει. το Υπουργείο Εργασίας, με τα στατιστικά που έδωσε στη δημοσιότητα. Επιπρόσθετα, 66.000 ειδικοί στους τομείς αυτούς, προσλήφθηκαν τελικώς στον κλάδο, κατά τη διάρκεια του ίδιου μήνα, ενώ οι αντίστοιχες προσλήψεις ένα χρόνο πριν ήταν 112.000.
Η αναλογία των διαθέσιμων θέσεων εργασίας προς προσφορά, στον Κλάδο της Πληροφορίας ήταν 2 : 1, κάτι που σημαίνει ότι υπήρχαν περισσότερες από δύο θέσεις εργασίας, για κάθε εργαζόμενο που τελικώς προσλαμβάνονταν. Αντίστοιχα, η αναλογία στη συνολική οικονομία ήταν 1,6 θέσεις για κάθε πρόσληψη.
Όσοι ασχολούνται με τις προσλήψεις νέων υπαλλήλων, πιστεύουν ότι η ανάρτηση μιας εργασίας-φάντασμα είναι ευεργετική, καθώς βοηθά να κρατήσει τους υφιστάμενους υπαλλήλους σε εγρήγορση, ενώ ταυτόχρονα, είναι και ρένας τρόπος να δείξει μια εταιρεία ότι βρίσκεται σε φάση ανάπτυξης. Για πολλούς άλλους, αυτός είναι ταυτόχρονα, ένας τρόπος για να διατηρηθεί ενεργή μια δεξαμενή υποψήφιων προς εργασία.
Ωστόσο, όσοι βρίσκονται σε αναζήτηση εργασίας, απογοητεύονται όλο και περισσότερο, τόσο από τον χαμένο χρόνο , όσο και από την προσπάθεια, καθώς χρειάζονται μήνες προκειμένου η αίτηση τους για πρόσληψη να ληφθεί σοβαρά υπόψη, ενώ και οι ειδικοί κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου, ότι αυτή η πρακτική, μπορεί να επηρεάσει αρνητικά τη φήμη των εταιρειών, που προβαίνουν σε τέτοιες πρακτικές.
“Το φαινόμενο αυτό επηρεάζει σημαντικά την αγορά εργασίας και τη βιομηχανία, καθώς δημιουργεί απογοήτευση και εμποδίζει εξειδικευμένα άτομα από το να υποβάλλουν αιτήσεις πρόσληψης για θέσεις εργασίας, που στην ουσία δεν υπάρχουν Συνολικά, οι εταιρείες θα πρέπει να είναι διαφανείς ως προς τη διαδικασία πρόσληψης, αποφεύγοντας τη δημιουργία ψεύτικων ή άσκοπων θέσεων εργασίας, που οδηγούν στη κατανάλωση πολύτιμου χρόνου, τόσο από την εταιρεία, όσο και από τους υποψήφιους για εργασία”, ανέφερε ο Ben Goodman, Διευθύνων Σύμβουλος στην εταιρεία 4a Security.
Ο Larry Whiteside Jr , υπεύθυνος Ασφάλειας Πληροφορικής στην εταιρεία RegScale, δήλωσε ότι αυτή η τάση είναι ανησυχητική.
“Αυτό το φαινόμενο, έχει παρατηρηθεί από πολλά άτομα στον κύκλο μου, και αφορά τόσο μεμονωμένα άτομα, όσο και ανώτατα Στελέχη, είπε ο Whiteside. Η τάση αυτή, εγείρει ανησυχίες για την ακεραιότητα στην αγορά εργασίας στο Κυβερνοχώρο, τονίζοντας ταυτόχρονα την ανάγκη, ώστε να υπάρξει η δέουσα επιμέλεια μεταξύ των ατόμων που αναζητούν εργασία και των οργανισμών που επιθυμούν να τους προσλάβουν.
Οι επαγγελματίες του κυβερνοχώρου , φαίνεται ότι θα πρέπει να στείλουν δύο βιογραφικά σημειώματα για να αιτηθούν πρακτικά, μία εργασία. Και αυτό γιατί το δεύτερο βιογραφικό, αφορά μια τέτοια εικονική εργασία-φάντασμα.
Ο Andrew Fennell, Διευθυντής στο StandOut CV, ένα διαδικτυακό εργαλείο δημιουργίας βιογραφικών, μοιράστηκε μαζί μας, μερικά ανησυχητικά στατιστικά στοιχεία, που αφορούν επαγγελματίες της ασφάλειας του κυβερνοχώρου , στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Το “45,7% των θέσεων εργασίας στον κυβερνοχώρο, βρέθηκε να είναι θέση εργασίας-φάντασμα, η τρίτη υψηλότερη στη μελέτη. Οι μηχανικοί λογισμικού ήταν στη δεύτερη θέση, ως οι πιθανότεροι υποψήφιοι μιας αντίστοιχης δουλειάς-φάντασμα (46,5% των καταχωρήσεων)”, είπε.
Ομοίως, οι εργασίες προγραμματιστών ιστού, βρέθηκαν να είναι κατά 42,3% εικονικές. Για να έχουμε ένα μέτρο σύγκρισης, στη συνολική αγορά εργασίας στο Ηνωμένου Βασιλείου, οι θέσεις εργασίας που άνηκαν στη κατηγορία “φαντάσματα”, είχαν ένα μερίδιο της τάξεως του 34,4%.
Ο Fennell όρισε τις εργασίες αυτές, ως μια αδίστακτη πρακτική πρόσληψης, που οδηγεί τελικώς σε χάσιμο χρόνου για όσους αναζητούν εργασία.
Μπορεί , αυτού του είδους οι εργασίες, να εξοικονομήσουν χρόνο για τις ομάδες που ασχολούνται με τις προσλήψεις μιας εταιρείας, αφού τους δίνεται η δυνατότητα να διαθέτουν μια βάση δεδομένων από υποψήφιους για πρόσληψη, αλλά αυτό ταυτόχρονα, μπορεί να σημαίνει ότι όσοι αναζητούν εργασία χάνουν πολύτιμες ώρες, προσαρμόζοντας το βιογραφικό τους για μια δουλειά, στην οποία έχουν μηδενική πιθανότητα να προσληφθούν”, λέει ο Fennell στην έκθεση του.
Στις μέρες μας, δεν υφίσταται κάποιο νομικό πλαίσιο, που να απαγορεύει να διαφημίζονται ψεύτικες αγγελίες εργασιών όπως αυτές, παρά το γεγονός ότι πολλοί ειδικοί κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου, ότι η συγκεκριμένη πρακτική, εγείρει ζητήματα ηθικής, ενώ μπορεί κάποιες φορές, να οδηγήσει ακόμη και σε δικαστικές περιπέτειες, όσων συμμετέχουν στην ανάρτηση παραπλανητικών διαφημίσεων εργασιών.
Ποιοι όμως, είναι οι βαθύτεροι λόγοι που καταφεύγουν όσοι αναζητούν εργαζόμενους, σε αυτές τις πρακτικές;
Ο Jo Mercurio, διευθυντής έργου στο Clarify Capital, πραγματοποίησε μια έρευνα, ανάμεσα σε 1.045 τμηματάρχες, που ενεπλάκησαν στη διαδικασία πρόσληψης σε παρόμοιες εργασίες-φαντάσματα, το 2022. Εκείνοι, του απάντησαν ότι το έκαναν για μια σειρά από διάφορους λόγους.
“Οι μισές εταιρείες κρατούν ανοιχτές τις θέσεις εργασίας, επειδή είναι πάντα σε μια διαδικασία αναζήτησης νέων ατόμων, αλλά το 43% δεν προσπαθούν στη πραγματικότητα, να καλύψουν πράγματι ενεργά αυτές τις θέσεις, αλλά επειδή είτε θέλουν να κρατήσουν τους υφιστάμενους εργαζόμενους τους σε εγρήγορση, είτε θέλουν να δώσουν την εντύπωση ότι η ετ.αιρεία τους αναπτύσσεται.”, είπε ο Mercurio.
Περίπου το ένα τρίτο αυτών, παραδέχτηκαν ότι… Απλά ξέχασαν να διαγράψουν την αγγελία, ή δεν υπήρχαν συγκεκριμένοι λόγοι να κρατήσουν ενεργές τις συγκεκριμένες αγγελίες, αποκάλυψε η Έρευνα της Clarify Capital.
Μοιραστείτε το άρθρο:
Ο Goodman πρόσθεσε ότι, ορισμένοι πιθανοί παράγοντες που συμβάλλουν στο να δημιουργηθούν οι συνθήκες, για την δημοσίευση τέτοιου είδους αγγελιών εργασίας, περιλαμβάνουν την έλλειψη προϋπολογισμού, το γεγονός ότι υπάρχουν τίτλοι εργασιών και καθήκοντα που δεν είναι αυστηρά καθορισμένα, ή απλά λόγω έλλειψης ικανών υποψηφίων.
Ο Josh Amishav, Ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος στην Breachsense, πιστεύει ότι αυτού του είδους οι εργασίες-φαντάσματα, αφήνουν κακή εντύπωση τελικά, για την ίδια την εταιρεία που τις ανακοινώνει, ενώ μελλοντικά μπορεί να επηρρεάσει τη φήμη της, αλλά και τις παραπομπές που θα έχει αυτή η εταιρεία, μεταξύ των εργαζομένων.
” Λέγοντας αυτό, είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι δεν είναι όλες οι μακροχρόνιες θέσεις εργασίας, τέτοιου είδους θέσεις. Μπορεί να υπάρχουν πολλοί λόγοι για τους οποίους μια θέση εργασίας, είναι ενεργή για μεγάλο χρονικό διάστημα, όπως οι μακροπρόθεσμοι κύκλοι προσλήψεων ή εταιρικές πολιτικές πάνω στο θέμα των προσλήψεων”, τόνισε ο Amishav.
Ο Whiteside Jr, πιστεύει ότι ένα τόσο διαδεδομένο ζήτημα, κυρίως είναι αποτέλεσμα οργανισμών, που δημοσιεύουν αγγελίες εργασίας παρά το γεγονός ότι έχουν ήδη κάνει μια προεπιλογή υποψηφίων που έχουν κατά νου.
“Παρά το γεγονός ότι έχουν κάποιους υποψήφιους στους οποίους έχουν ήδη κατασταλάξει, οι οργανισμοί αυτοί περνούν από κινήσεις δημόσιας διαφήμισης της θέσης, επιτρέποντας έτσι την παρουσία για μεγάλο χρονικό διάστημα μιας τέτοιου είδους καταχώρησης. Ταυτόχρονα, υποβάλλουν πολλούς υποψηφίους σε διαδικασίες συνέντευξης, χωρίς πραγματική πρόθεση να προσλάβουν κανέναν από αυτούς.
Πώς να ξεχωρίζετε τις ψεύτικες αγγελίες εργασίας, από τις πραγματικές;
Για να εξοικονομήσετε χρόνα και κόπο, και για να συγκεντρώσετε τις προσπάθειές σας σε θέσεις που πραγματικά σας ενδιαφέρουν και έχετε πιθανότητες να προσληφθείτε, όσοι είναι επιφορτισμένοι με τη διαδικασία των προσλήψεων, προτείνουν τα παρακάτω:
α) Το πρώτο πράγμα που θα πρέπει να κάνετε, είναι να ελέγξετε την ημερομηνία ανάρτησης της αγγελίας.
β) “Συμβουλεύουμε όλους όσοι ψάχνουν εργασία, να αποφεύγουν οποιαδήποτε αγγελία άνω των 30 ημερών, χωρίς να επαληθεύσουν ότι είναι ακόμα εν ισχύ. Κάποιες αναρτήσεις αγγελιών, δεν καθορίζουν με ακρίβεια αν πρόκειται για μια θέση εργασίας δημοσιεύτηκε πριν από 30 ή 60 μέρες. Κάποιες απλά αναφέρουν γενικώς, ότι δημοσιεύτηκε 30+ μέρες πριν.
γ) Ομοίως, μια επίσκεψη στην ιστοσελίδα της εταιρείας και πιο συγκεκριμένα στην ενότητα που αυτή διαθέτει για τις ανοιχτές θέσεις εργασίας, σας επιτρέπει να ελέγξετε αν μια θέση, είναι ακόμα ανοιχτή.
Οι ημερομηνίες λήξης της αγγελίας εργασίας είναι συνήθως “θαμμένες” ακριβώς στο κάτω μέρος της περιγραφής της θέσης εργασίας. Καλό είναι να ρίξετε μια ματιά προς το τέλος της αγγελίας.
δ) Μπορείτε απλά να.. ρωτήσετε.
“Επικοινωνήστε με τον διευθυντή προσλήψεων ή απευθείας στη σελίδα της εταιρείας LinkedIn για να ρωτήσετε. Μπορείτε να πείτε ότι σας ενδιαφέρει να προσληφθείτε, αλλά θέλετε να επιβεβαιώσετε αν εξακολουθούν να λαμβάνουν αιτήσεις, προτείνει ο Fennell. “Αναζητείστε στο Twitter/LinkedIn για να διαπιστώσετε αν κάποιος έχει ανακοινώσει τη πρόσληψή του σε μια παρόμοια εργασία, που ταιριάζει σε αυτήν που επιθυμούσατε εσείς να προσληφθείτε.”
ε) Όταν αποφασίσετε, εν τέλει, ότι υπάρχει μια καλή ευκαιρία εκεί έξω και αξίζει τον κόπο να ασχοληθείτε μαζί της, είναι καλό να δώσετε προτεραιότητα κυρίως σε αυτές που είναι νέες καταχωρήσεις, των τελευταίων εβδομάδων.
“Όποιος θέλει να αποφύγει την υποβολή αίτησης για μια ψεύτικη αγγελία εργασίας, πρέπει να δώσει ιδιαίτερη προσοχή πότε αυτές δημοσιεύτηκαν για πρώτη φορά.. Παρά το γεγονός ότι το 96% των εργοδοτών, ισχυρίζονται ότι προσπαθούν να καλύψουν ενεργά μία ανοιχτή θέση εργασίας και με συνοπτικές διαδικασίες, το 40% των εργοδοτών τελικώς δεν καλύπτει τη θέση, παρά μόνο αφού έχουν περάσει 2-3 μήνες.
Στην πραγματικότητα, ένας στους δέκα διευθυντές, αναφέρει ότι, έχει ανοιχτές θέσεις εργασίας που βρίσκονται αναρτημένες για πάνω από 6 μήνες. Αυτό μπορεί να συμβεί για πολλούς διαφορετικούς λόγους, αλλά ο έλεγχος της δημοσίευσης/ανάρτησης μιας αγγελίας, θα μπορούσε να αποτρέψει άτομα που αναζητούν δουλειά, από το να πέσουν σε μια εργασία-φάντασμα.
“Μια αγγελία εργασίας, που δημοσιεύτηκε πριν από 48 ώρες, έχει περισσότερες πιθανότητες να καλυφθεί, από μια άλλη που δημοσιεύτηκε πριν 3 μήνες”, είπε ο Mercyrio.
Πηγή : cybernews.com
Μοιραστείτε το άρθρο: